Translate

wtorek, 5 marca 2013

Przepis na Banoffee pie ♥

Mmm... ♥ Kto nie kocha toffi? Nadszedł czas na długo wyczekiwany przez was przepis!
Deser ten nie wymaga pieczenia ani czasochłonnych czynności, potrzebna nam jest jedynie lodówka i chwila cierpliwości.


Składniki:

- 250-300 g herbatników maślanych
- 150 g masła
- duża puszka masy krówkowej o smaku kajmaku (można też samemu zrobić masę toffi jednak nie jest to koniecznie)
- 7 większych bananów
- 500 ml śmietany kremówki 36%/30%
- ok. 3-4 czubatych łyżek serca Mascarpone
- sól


Przygotowanie:

1. Okrągłą formę wysmarować masłem (można też wyłożyć papierem do pieczenia).
2. Herbatniki przetrzeć przez grube sito albo pokruszyć w moździerzu (ja użyłam mojego zacnego Thermomixu ♥).
3. Po roztopieniu masła dodać do niego 2 szczypty soli.
4. Wymieszać pokruszone herbatniki z masłem, a następnie wysypać na formę i mocno podociskać tak, abyśmy otrzymali zwarty spód naszego deseru.
5. Włożyć spód do lodówki na około 1,5h.
6. Pokroić banany w cienkie talarki, poukładać je na herbatnikach.
7. Następnie należy wyłożyć masę kajmakową na banany i ubić śmietanę kremówkę. Do ubitej śmietany wmiksować kilka łyżek mascarpone i taką mieszankę ułożyć na wierzchu. 8. Tak przygotowany deser umieścić w lodówce na co najmniej 3h.




Uwaga! do deseru w ogóle nie dodajemy cukru ponieważ i tak jest bardzo słodki ;)

Buon appetito!

PS

Jeśli tak jak ja mieliście problem ze znalezienie masy "krówkowej" to wystarczy kupić 1 dużą puszkę mleka zagęszczonego słodzonego, włożyć ją do garnka, pokryć wodą i gotować przez jakieś 3h ;) Good luck, biczyz ;*

Brak komentarzy: