Translate

wtorek, 1 maja 2012

Rysujemy... Kociątko!

Często słyszę jak ludzie mówią: "Chciałbym umieć rysować". A więc w czym problem? Czemu się nie nauczysz? Co prawda tylko nieliczni mają do tego talent, ale większość sławnych artystów doszło do tego wyłącznie ciężką pracą. Gdybym miała się określić na podstawie tego, co mówią o mnie ludzie - stwierdziłabym, że mam talent. Jednak tak naprawdę - sama nie wiem. Co prawda, gdy coś narysuję - nie męczę się z tym zbyt długo, przychodzi mi to szybko i łatwo, ale tym razem... Rysowanie kota zajęło mi około 60 min (tak łącznie, bo robiłam go po trochu przez dwa dni).


Chcesz narysować coś takiego? Nic prostszego.

Przybory:

- ołówki HB, 2B, 3B
- kartka papieru


Krok 1.

Na początku narysujcie dwa owale, wyszrafujcie* oczy, nos i usta. To pomoże wam w naszkicowaniu zarysu kota (na początku spróbowałam bez tego i wyglądał raczej jak niedźwiedź, więc nie polecam). Następnie zaznaczcie uszy i początki umaszczenia.

Krok 2.

Cieniowanie. Ja nazywam to w przypadku zwierząt futerkowaniem ;) Polega na zaznaczeniu futerka (gdzie ciemniejsze, tam ciemniejsze, gdzie jaśniejsze, tam jaśniejsze itd.) zgodnie z układem sierści. W tym celu posłużą wam ołówki HB - tam gdzie cieniowanie jest delikatne i 2B - tam gdzie intensywniejsze.

Krok 3.

Oczy pełnią w portrecie kota szczególną rolę. Bardzo starannie dopracujcie poszczególne elementy gałki ocznej (źrenicę, tęczówkę, plamkę światła).



Krok 4.

Teraz możecie naszkicować delikatne dłuższe wąsiki i wzory umaszczenia.

Krok 5.

W ostatnim kroku pogłębcie najciemniejsze fragmenty rysunku ołówkiem 3B


*szrafować - polega to na pomijaniu nadmiaru szczegółów w celu jak najczystszego przekazania formy. Jest to metoda oparta na uproszczeniu, ale niekoniecznie na braku wyszukania.

3 komentarze:

Unknown pisze...

Wgl mi się nie udało.

Ola8910 pisze...

Tak, mi też kompletnie nie wyszedł :(

Anonimowy pisze...

A mi wyszło nawet nawet, ale zrobiłam za okrągłą główkę :D / Zakręcona *.^